Kurumsal
Hizmet Kullanım Şartları
İşbu sözleşme, internet üzerinden verilen hizmetler için geçerlidir ve gerçek bireyler ya da tüzel kişilerle Kapteyan Bilişim Teknolojileri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi arasında Web Hosting ve Reseller Hosting Kullanım şartlarını belirleyen kurallardan oluşmaktadır. İnternet sitemiz üzerinden herhangi bir ürünü sipariş etmeden önce hizmet sözleşmesini ve bu sözleşmenin ayrılmaz bir parçası olan kullanım şartlarını tam olarak okumanız gerekmektedir. Hizmet kullanım sözleşmesi uymanız gereken kuralları içermektedir. Bu sözleşmeyi veya şartlarından herhangi birini kabul etmiyorsanız lütfen sipariş işlemlerinizi iptal ediniz. Herhangi bir ürün veya hizmet siparişi vermeyiniz.
1. HİZMET SAĞLAYICI ve TARAFLAR
İşbu sözleşme, Kapteyan Bilişim Teknolojileri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (Sözleşmenin bundan sonraki bölümlerinde kısaca “KAPTEYAN” olarak anılacaktır.) ile KAPTEYAN tarafından sağlanan hizmetleri satın alan müşteriler (bundan sonra kısaca “MÜŞTERİ” olarak anılacaktır.) arasında akdedilmiştir.
Adres : Tarım Mh. Perge Bulvarı Cd. Perge Plaza İş Merkezi C Blok No: 13/106 Muratpaşa / ANTALYA
2. SÖZLEŞMENİN KONUSU
Müşterinin KAPTEYAN’a ait internet sitesinden elektronik ortamda siparişini verdiği aşağıda özellikleri belirtilen hizmet ve ürünlerin satın alınması/satışı ile ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri ve diğer tüm yasal düzenlemeler ve uygulamalar gereğince tarafların karşılıklı hak ve yükümlülüklerinin saptanması işbu sözleşmenin konusunu oluşturmaktadır.
Sözleşmenin sanal ortamda imzalanmasını/kabulünü/onayını takiben, Müşteri, bu sözleşmenin imzalanmasına/kabulüne/onayına katılmak suretiyle, sözleşmeyi, sözleşmenin yanı sıra Hizmet Kullanım Şartlarını da bu sözleşmeden ayrılmaz ve bölünemez bir bütün olarak okuyup anladığını ve KAPTEYAN’ın zaman zaman internet sitesinde yapacağı güncellemeler ve düzenlemeleri de kapsayan ilave ya da farklı kayıt, şart ve politikalar da dahil olmak üzere işbu Sözleşmedeki bütün kayıt ve şartlara bağlı kalmayı, bütün kayıt ve şartlara uygun davranmayı kabul, beyan ve taahhüt eder.
3. SÖZLEŞMENİN EKLERİ
İşbu sözleşme kapteyan.com.tr internet sitesi üzerinden vereceğiniz tüm siparişleriniz için bu sözleşmedeki maddelere ve hizmetlere ilişkin koşul ve şartlar düzenlenmektedir. İşbu sözleşme MÜŞTERİ tarafından kabul edilerek bir bütün oluşturur.
4. SÖZLEŞMENİN SÜRESİ
İşbu sözleşme sözleşmeye ek olarak getirilecek hizmet taahhütnamesi süresince geçerlidir. Eğer sözleşmeye ek bir hizmet taahhütnamesi getirilmemiş ise sözleşme bir ödeme dönemi süresince geçerlidir, taraflardan biri, diğerine bildirmediği sürece bir ödeme dönemi kadar devam etmektedir.
5. İÇERİK İZİNLERİ
KAPTEYAN tarafından sağlanan tüm hizmetlerin kullanımı, Uluslararası hukuk kurallarına ve teamüllere, Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu Uluslararası sözleşmelere uygun olarak kullanılmak zorundadır. KAPTEYAN, yasal değişiklikler konusunda müşterilerine bilgi vermekle yükümlü değildir. Hizmetler sadece yasal izinler dahilinde kullanılabilmektedir. Hizmetlerimizden yararlanan tüm müşterilerimiz yayımlayacakları ve/veya çalıştırdığı tüm içerik yada uygulamaların yasalara uygun olduğunu ve başkaca gerçek ya da tüzel kişilerin hak ve hürriyetlerini engelleyici veya bunlara zarar verici olmadığını bu anlaşma ile kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
KAPTEYAN tarafından sağlanan hizmetlerde telif hakkı veya marka ihlali yapmak yasaktır. Telif hakları video, müzik, kitap veya fotoğraf gibi gibi eser niteliğinde veya değil sahibinin hususiyetini taşıyan her türlü içeriklerin kopyalanması vb. oluşabilecek tüm hak ihlallerini kapsar. Ticari marka sahibinin veya hak ihlaline uğrayanın ürünlerini izinsiz olarak yayınlanması durumunda, Müşteri veya tüzel kişilerin hesapları, KAPTEYAN’a resmi olarak tebliğ edildiğinde sonlandırılacaktır.
6. KISITLAMALAR
Tüm hizmetlerimizde izin verilmeyen işlemlerle ilgili örnekler aşağıda belirtilmiştir;
● IRC Scriptler ve Botlar
● Proxy Scriptler ve Anonymizerlar
● Korsan Yazılım ve Warez
● AutoSurf, PTC, PTS ve PPC siteleri
● IP Scannerlar
● Bruteforce Programları, Scriptleri ve Uygulamaları
● Mail Bombers, Spam Scriptler ve Mailer Pro
● Uygun izinlere sahip olmayan madde satışı
● Adult, Erotik, Adult Hikaye ve Video gibi her türlü içeriğe sahip siteler
● Escort, jigolo siteleri gibi arkadaşlık ve bu içeriğe sahip olan tüm siteler
● Piyango ve Kumar Siteleri
● MUD’lar, RPG’ler ve PBBG’ler
● Hacker siteleri odaklı arşiv programları
● Yasadışı faaliyetleri teşvik siteleri
● Blockchain - mining, bitcoin, litecoin ve bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla yapılan her türlü mining işlemleri
KAPTEYAN herhangi bir hesap sahibine hizmet vermeyi reddetme hakkına sahiptir. Yayınladığınız bir materyal müstehcen, tehdit, yasadışı ya da bir şekilde hizmet kullanım sözleşmesini ihlal eden bir durumda olduğu zaman size haber verilerek ya da haber verilmeden hizmetiniz devre dışı bırakılacaktır.
KAPTEYAN ip adresleri üzerinde yayın yapan internet sitelerinin kötüye kullanıma ilişkin yapılan bildirimlerin 24 saati aşan sürede cevapsız kalması ya da bildirimin müşteri tarafından çözümsüz bırakılması durumunda IP adresinin tümünde 80 ve 443 portları kapatılır.
Bir IP adresinden spam çıkışı tespit edildiğinde, spam çıkışını engellemek amacıyla o IP adresinin 25 ve 587 gibi e-posta gönderimine ilişkin portları kısıtlanır. KAPTEYAN spam çıkışı ile ilgili müşteriye bildirim gönderir ve sorunun çözümlenmesini bekler.
Abuse (Kötüye kullanım) birimimizden e-posta geldiğinde, 24 saat içerisinde gelen bildirime karşı destek bileti üzerinden cevap verme zorunluluğunuz bulunmaktadır. 24 Saat içinde cevap alınamıyorsa hizmetin askıya alınması veya sonlandırılması gerekebilir. Ayrıca, 5651 sayılı yasa gereğince İl Emniyet Müdürlüklerinden gönderilen mahkeme kararları, ESB (Erişim Sağlayıcıları Birliği), veya BTK (Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu) tarafından erişimin kısıtlaması ile ilgili kararları gece veya gündüz fark etmeksizin 4 saat içerisinde herhangi bir ihtara gerek kalmadan yasa gereği uygulanmaktadır.
Kısıtlamalar ile birlikte toplu halde atılan spam veya istenmeyen e-posta gönderimine kesinlikle izin verilmemektedir. Üye ve Veri tabanlarından gönderilen mailler, satın alınan mail listeleri ve bunlara gönderilen mailler Spam olarak değerlendirilir ve kabul edilir. Bu aktiviteleri yapan müşterilerin hesapları uyarılmadan durdurulacak veya e-posta gönderimine karşı sınırlandırılacak, Spam mail gönderimi müşteri tarafından durdurulmadan hizmet tekrar aktif edilmeyecektir.
İşbu sözleşmeye uymayan herhangi bir hizmeti KAPTEYAN kapatma ve kendi durumuna göre acil durumlarda değişiklik yapma haklarını saklı tutmaktadır. Küçük yaştakilere potansiyel zarar verecek içerikleri yayımlamak kesinlikle yasaktır, çocuk pornosu veya buna benzer algılanan içerikler bu kategoride değerlendirilmektedir. Herhangi bir sitede çocuk pornosu barındırılması veya bildirilmesi durumunda müşterimize içeriğin kaldırılması hususunda abuse bildirimi yapılarak, bunun tekrar etmesi durumunda hizmet sonlandırılır. Hizmet sahibinin bilgisi dışında olan bir durum ise, içeriğin kaldırılması ile ilgili 24 saat süre verilmektedir.
Bir hizmete gelebilecek DDoS ataklar, mail bomer, flood, ip spoffing ve benzeri türde saldırılar karşısında diğer hizmet alan kullanıcıların bu durumdan etkilenmesi nedeni ile hesap geçici suretle derhal saldırı altında olan IP adresi kapatılır.
Abuse (Kötüye kullanım) birimimizden e-posta geldiğinde, 24 saat içerisinde gelen bildirime karşı destek bileti üzerinden cevap verme zorunluluğunuz bulunmaktadır. 24 Saat içinde cevap alınamıyorsa hizmetin askıya alınması veya sonlandırılması gerekebilir. Ayrıca, 5651 sayılı yasa gereğince İl Emniyet Müdürlüklerinden gönderilen mahkeme kararları, ESB (Erişim Sağlayıcıları Birliği), veya BTK (Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu) tarafından erişimin kısıtlaması ile ilgili kararları gece veya gündüz fark etmeksizin 4 saat içerisinde herhangi bir ihtara gerek kalmadan yasa gereği uygulanmaktadır.
7. HOSTİNG KULLANIMLARI İÇİN LİMİTLENDİRMELER
KAPTEYAN paylaşımlı hosting paketlerinde alan kullanımı web içeriği ile sınırlıdır. Müşteri, bunun dışında sağlanan web alanını arşivleme, depolama benzeri bir amaç için kullanılmaz. KAPTEYAN, arşivleme, depolama benzeri bir amaç için kullanıldığı tespit edilen alanlarda limitleme yapma hakkına sahiptir. Paketler ile alakalı limitlendirmeler aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir;
● Sitemizde bulunan Hosting paketleri için geçerli özellikler dışında değişiklik yapılmamaktadır. Paket özelliklerinin yeterli gelmediği durumlarda paket yükseltme işlemi yapılmalıdır.
● Tüm hosting paketlerinde İnode limiti bulunmaktadır. Bu limit 200.000 adet dosya anlamına gelir, almış olduğunuz hizmetin tamamı için geçerli olup tüm sitelerinizin dosyalarını bu limite göre ayarlanması gerekmektedir.
● Tüm Hosting paketlerinde %25 CPU (İşlemci) ve 1 GB Ram limiti bulunmaktadır. Bu limitlerin yazılımsal nedenlerden dolayı, kontrol altına alınamayan durumlarda sunucudaki diğer müşterilere etki edeceğinden hesabınız askıya alınabilmektedir.
● KAPTEYAN, hosting sunucularına gelen saldırıları tespit edebilmek amacı ile hesaplarınızın ip adresini değiştirebilir veya askıya alabilmektedir.
● Tüm hosting paketlerimiz için saatlik e-posta gönderim limiti 100 adettir. Limitin aşılması durumunda KAPTEYAN destek talebi ile bilgilendirme yapar ve hesabınızı askıya alır.
8. HOSTİNG KULLANIMLARI İÇİN YEDEKLEME VE VERİ KAYBI
KAPTEYAN, Müşteri kaynaklı olmayan Sunucu tarafında oluşabilecek fiziksel ve yazılım arızalarını anlık olarak giderebilmek için ve firma itibarını yüksek tutmak, müşteri memnuniyetini sağlamak amacıyla yedekleme sistemi planlamıştır. Planlanmış bu yedekleme sistemi ile alınan yedeklerden müşterilere hiçbir şekilde garanti ve yedekleme hizmeti verilmemektedir.
Hesapların yedekleme işlemi tamamen müşterilere ait olup herhangi bir veri kaybından firmamız sorumlu tutulamaz. Ancak Müşterilerin hesaplarında yaşadığı problemleri göz önünde bulundurarak, KAPTEYAN tarafından alınmış yedeklere ihtiyaç duyması durumunda, yedekleme sistemine göre alınmış yedekler arasından talep edilen yedek KAPTEYAN inisiyatifinde müşteriye verilmektedir. Hizmetinizi iptal ettiğiniz durumlarda yedekleriniz ile birlikte hesabınız tamamen silinmektedir.
9. HOSTİNG KULLANIMLARI İÇİN TEKNİK DESTEK ŞARTLARI
Teknik destek talepleri sadece otomasyon sisteminden kabul edilmektedir ve buradan kayıt altına alınmaktadır. Teknik destek taleplerine cevaplar da yine aynı şekilde otomasyon sistemine gönderilmiş destek taleplerine cevap olarak iletilir. Telefon üzerinden teknik destek kesinlikle verilmemektedir. Destek talebi gönderen müşterilerimiz, telefon ile iletişime geçip destek talepleri hakkında ekibimize konunun acil olduğunu iletebilir veya destek talebinin durumu hakkında bilgi alabilir. Problemin çözümü, detayı ve bilgilendirmesi yine gönderilen destek talebi üzerinden yapılmaktadır. KAPTEYAN, müşterilerine sadece kendi işi ile alakalı konularda destek verebilir. KAPTEYAN’ın müşteriye vereceği teknik destek içeriği aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. Belirtilen maddelerin içerdiği teknik destek kapsamı dışındaki talepler, servis seviyesi anlaşması yapılarak yerine getirilir.
● KAPTEYAN almış olduğunuz hizmetin kurulumu nu yapıp bilgileri sisteme kayıtlı e-posta hesabınıza gönderecektir.
● Destek biriminde çalışan görevli personel kullanacağınız site yazılımının kurulumu ve düzenlenmesi hakkında bir destek vermemektedir.
● Hosting, Reseller ve e-posta hizmetlerinin yönetimi (mail hesap açma – kapatma, kota artırımı) müşterilere aittir.
● Destek konusu gözetmeksizin kişisel problemler veya Hosting problemleri ile alakalı sorunlarınız için destek personeli kişisel bilgisayarınıza uzaktan bağlantı yapamaz.
● KAPTEYAN, sitelerinizin farklı firmalardan taşınması konusunda aşağıdaki şartlara göre destek vermektedir.
Eski firmanızda kullandığınız hizmetin ve panelin durumuna göre, reseller - bireysel hesap şeklinde ekli olan sitelerde kullandığınız panel cPanel ise gerekli bilgileri destek ekibine ileterek taşıma işlemleri yapılabilmektedir. Sitelerinizin tek bir cPanel hesabı altında “Eklenti Etki Alanı” (Addon Domain) şeklinde eklenmiş sitelerin taşıma işlemleri otomatik hesap taşıma tekniği ile yapılamadığında teknik ekibimiz bu işlemlerde destek sağlamamaktadır. Teknik destek personelimiz sadece cPanel kullanan müşterimize taşıma konusunda destek vermektedir, cPanel dışında Plesk, Directadmin yada buna benzer ücretsiz panellerde taşıma işlemi yapılmamaktadır. Teknik destek personelimiz tarafından yapılan taşımalarda eksik taşınan dosyalardan firmamız sorumlu tutulamaz, taşınan sitelerin kontrolü müşterilere aittir.
10. KİRALIK SUNUCU KULLANIMLARI İÇİN LİMİTLENDİRMELER
Kiralık sunucular ile ilgili limitlendirmeler aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. Kiralık sunucuların donanım bileşenlerinde yapılacak değişiklikler internet sitemizde yer almaktadır. İnternet sitemizdeki kiralık sunucular paketleri için geçerli bileşenler dışında değişiklik yapılmamaktadır. Kiralık sunuculara dışarıdan herhangi bir cihaz ve/veya müşteriye ait olan fiziksel bileşenlerin veri merkezine gönderilerek takılması kesinlikle yasaktır. Kiralık sunucularda internet erişimi ile ilgili trafik kotası satın alınan hizmetin detaylarında açıkça belirtilmektedir. Hizmet detaylarında açıkça belirtilen trafik paket kotasının aşılması durumda aşılan miktar kadar ücretlendirme yapılacaktır. Bu ücretlendirme ile ilgili bilgiler internet sitemizde yer alır. Verilen hizmetin limitler dahilinde kullanılmasında sorumluluk müşteriye aittir.
VPS Sanal Sunucu hizmeti ile ilgili limitlendirmeler aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. VPS sanal sunucu hizmetinin paket özelliklerinde yapılacak değişiklikler internet sitemizde yer almaktadır. Sitemizdeki VPS sanal sunucu paketleri için geçerli özellikler dışında değişiklik yapılmamaktadır. VPS sanal sunucularda sanallaştırma yazılımsal olarak yapılmaktadır.
Sanal sunucuya verilen limitler maksimum kullanımdan dolayı teknik olarak aşılabilir. Maksimum kullanım ya da yapılan limitlendirmelerin üstünde bir kullanım söz konusu olduğunda, KAPTEYAN kullanıcının sunucusuna müdahale etme hakkına sahiptir. VPS sanal sunucularda internet erişimi ile ilgili trafik kotası satın alınan hizmetin detaylarında açıkça belirtilmektedir. Hizmet detaylarında açıkça belirtilen trafik paket kotasının aşılması durumda aşılan miktar kadar ücretlendirme yapılacaktır. Bu ücretlendirme ile ilgili bilgiler internet sitemizde yer alır.
VPS sanal sunucularda müşteri memnuniyeti için ileride oluşabilecek kaynak dağıtım problemlerini önlemek amacıyla sanal sunucunuz aynı alt yapı ile sanallaştırılmış farklı bir ana sunucu üzerine taşınabilir. Bu taşıma işlemi KAPTEYAN tarafından planlı bakım çalışması kapsamında gerek görüldüğü durumlarda yapılabilir. Bu taşımadan dolayı kaynaklanabilecek kesinti durumlarında KAPTEYAN önceden size haber verir ve bu kesintiler planlı bakım çalışması kapsamında yapıldığı için uptime garantisi dışındadır. Verilen hizmetin limitler dahilinde kullanılmasında sorumluluk müşteriye aittir.
VDS – SSD VDS sanal sunucu hizmeti ile ilgili yapılacak limitlendirmeler aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. VDS ve SSD VDS sanal sunucu hizmetinin paket özelliklerinde yapılacak değişiklikler internet sitemizde yer almaktadır. Sitemizdeki VDS ve SSD VDS sanal sunucu paketleri için geçerli özellikler dışında değişiklik yapılmamaktadır. VDS ve SSD VDS sanal sunucularda internet erişimi ile ilgili trafik kotası satın alınan hizmetin detaylarında açıkça belirtilmektedir. Hizmet detaylarında açıkça belirtilen trafik paket kotasının aşılması durumda aşılan miktar kadar ücretlendirme yapılacaktır.
Bu ücretlendirme ile ilgili bilgiler internet sitemizde yer alır. VDS ve SSD VDS sanal sunucularda müşteri memnuniyeti için ileride oluşabilecek kaynak dağıtım problemlerini önlemek amacıyla sanal sunucunuz aynı alt yapı ile sanallaştırılmış farklı bir ana sunucu üzerine taşınabilir. Bu taşıma işlemi KAPTEYAN tarafından planlı bakım çalışması kapsamında gerek görüldüğü durumlarda yapılabilir. Bu taşımadan dolayı kaynaklanabilecek kesinti durumlarında KAPTEYAN önceden size haber verir ve bu kesintiler planlı bakım çalışması kapsamında yapıldığı için uptime garantisi dışındadır. Verilen hizmetin limitler dâhilin de kullanılmasında sorumluluk müşteriye aittir.
11. KİRALIK SUNUCU KULLANIMLARI İÇİN YEDEKLEME VE VERİ KAYBI
Kiralık sunucuların yönetim sorumluluğu müşterimize aittir. Bu nedenle bu hizmete ilişkin herhangi bir yedek alma sorumluluğu KAPTEYAN’a ait değildir. Kiralık sunucularda oluşabilecek donanımsal arızalardan, yaşanacak veri kayıplarında da KAPTEYAN sorumlu tutulamaz. Müşteriler kiralık sunucularında yedek yapılandırması ile ilgili göndereceği destek talebi üzerinden yardım alabilir. Bu yapılandırma sonrasında yedekleme sisteminin çalışır durumda olduğunu, alınan yedeklerin doğru bir biçimde alınıp alınmadığı yine müşteri sorumluluğundadır.
VPS (Virtual Private Server) Sanal Sunucuların yönetim sorumluluğu müşterilerimizdedir. VPS Sanal Sunucu hizmetinde Yedekleme sistemi maliyetleri göz önünde bulundurularak yedekleme işlemi yapılamamaktadır. Müşteri memnuniyeti ve teknik destek açısından müşteriler yedek yapılandırması ile alakalı teknik ekimizden talepte bulunabilir. Yedekleme sistemi ekibimiz tarafından yapılandırılmış olsa bile kontrolü ve yedeklerin çalışabilirliği yine müşterilere aittir.
VDS (Virtual Dedicated Server) ve SSD VDS Sanal Sunucularda yönetim sorumluluğu müşterilerimizdedir. Bu hizmetimizde yedekleme işlemi yapılamamaktadır. Yedekleme, ek hizmet olarak 1, 2 ve 3 gün olmak üzere otomatik sistem kopyası alınarak verilmektedir. Sistem kopyası hizmeti sunucunun tamamının sanal olarak yedeğinin alınmasıdır. Alınan sanal sunucu sistem imajı şeklinde olduğundan yedek içerisinden bir dosya veya içerik alınmamaktadır. Sistem kopyası ile alakalı daha detaylı ve teknik bilgi için internet sitesi üzerinden hizmet detaylarını kontrol edebilirsiniz. Sistem kopyası ile alınan yedeklerin bütünlüğü ile ilgili %100 garanti verilmemektedir. Alınan yedekler ile ilgili herhangi bir yaşanacak sorundan kaynaklı veri kaybından KAPTEYAN sorumlu tutulamaz. KAPTEYAN, VDS ve SSD VDS sanallaştırma sistemlerinde oluşabilecek problemleri göz önünde bulundurarak, tüm sanallaştırma sistemi makinelerinde yedekleme sistemi kullanmaktadır. Bu yedekler fiziksel tüm sunucu içeriğini kapsar, olası bir donanım arızasında bu yedekler ile müşterilerimizin sunucuları farklı bir donanım üzerinden tekrar çalıştırılır. Eğer müşterilerimizin herhangi bir şekilde alınan bu yedeklere ihtiyaç duyarsa sistem kopyası hizmeti almamış olsa dahi 100 TL karşılığında bu yedekler temin edilir. Yedeklerin bütünlüğü ile ilgili %100 garanti verilmemekte olup herhangi bir veri kaybından firmamız sorumlu tutulamaz.
Yönetilen sunucu paketleri içerisinde yedekleme alanı ayrı olarak yapılandırılmıştır. Sunucular yedek yapılandırmaları da dahil olmak üzere kullanıma hazır bir şekilde teslim edilmektedir. Alınan yedekler teknik personeller tarafından sürekli olarak kontrol edilmektedir. Yedek sistemlerinde fiziksel olarak oluşabilecek arızalarda yaşanan veri kayıplarından firmamız sorumlu tutulamaz.
12. KİRALIK SUNUCU KULLANIMLARI İÇİN TEKNİK DESTEK ŞARTLARI
Teknik destek talepleri sadece otomasyon sisteminden kabul edilmektedir ve buradan kayıt altına alınmaktadır. Teknik destek taleplerine cevaplar da yine aynı şekilde otomasyon sistemine gönderilmiş destek taleplerine cevap olarak iletilir. Telefon üzerinden teknik destek kesinlikle verilmemektedir. Destek talebi gönderen müşterilerimiz, telefon ile iletişime geçip destek talepleri hakkında ekibimize konunun acil olduğunu iletebilir veya destek talebinin durumu hakkında bilgi alabilir. Problemin çözümü, detayı ve bilgilendirmesi yine gönderilen destek talebi üzerinden yapılmaktadır. KAPTEYAN, müşterilerine sadece kendi işi ile alakalı konularda destek verebilir. (Yönetilen Sunucu Hizmeti Hariç) KAPTEYAN’ın müşteriye vereceği teknik destek içeriği aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. Belirtilen maddelerin içerdiği teknik destek kapsamı dışındaki talepler, servis seviyesi anlaşması yapılarak yerine getirilir.
● Satın alınan sanal ya da fiziksel sunucu hizmetinin devreye alınması için gereken ilk işletim sistemi kurulumu ücretsizdir.
● Fiziksel sunucularda ilk kurulum dışında yılda bir defa ücretsiz olarak yeniden kurulum yapılmakta olup, bunun dışındaki kurulumlar için ücret talep edilmektedir.
● İşletim sistemi üzerine KAPTEYAN’dan satın alınmış kontrol paneli yazılımlarının kurulumları ücretsiz olarak yapılır.
● KAPTEYAN’dan satın alınmış kontrol paneli yazılımları kullanımı müşteri tarafından sağlanırken, bu panellerde oluşabilecek arızalarla ilgili destek KAPTEYAN tarafından verilecektir. Kontrol paneli yazılımlarının kullanımına ilişkin destek KAPTEYAN tarafından verilmemektedir. İşletim sistemlerinde oluşabilecek arızalar ile ilgili sorumluluk müşteriye ait olup, bu arızalardan dolayı müşterinin sunucuya uzaktan erişebilmesini sağlamak için gerekli işlemler KAPTEYAN görevli personeli tarafından sağlanmaktadır. (KVM Over IP, Konsol erişimi gibi) Oluşan sorunları gidermek yine müşteri tarafından yapılmalıdır. Talep edilmesi durumunda çeşitli işletim sistemlerinde rescue (kurtarma) modun da işletim sistemleri yeniden başlatılabilir.
● Fiziksel sunucularda meydana gelen arızalar KAPTEYAN teknik destek personeli tarafından kontrol edilir, arızalı olan fiziksel sunucu bileşenleri yenileri ile değiştirilir. Eğer arıza giderilemiyorsa KAPTEYAN stoklarında bulunan aynı sunucu veya muadil bir sunucu size tahsis edilir. Problemin çözümüne ilişkin, teknik destek personeli size tahmini bir süre vermemektedir. Yaşanan bu problemden dolayı sunucunun işletim sistemi veya KAPTEYAN’dan satın almış olduğu kontrol panelinin yeniden kurulması gerekiyorsa bu kurulum ücretsiz olarak yapılır.
● Sanal veya fiziksel sunucularda internet erişimi ile ilgili yaşanan problemlerde teknik destek KAPTEYAN tarafından sağlanır. Ancak internet erişim kesintisi; sunucu üzerindeki işletim sistemi, çalışan uygulamalar ve/veya kullanıcı hatalarından kaynaklı ise çözümün mümkün olabildiği durumlarda talep edilmesi halinde KAPTEYAN teknik personeli tarafından teknik destek sağlanacaktır.
● Sunucunuza gelen internet saldırıları ile ilgili saldırının tipine göre KAPTEYAN ücretli olarak Firewall hizmeti sunmaktadır. Bu hizmetin teknik detayları İnternet sitemizde yer alır. Eğer bir Firewall hizmetiniz yok ise saldırının engellenmesine ilişkin KAPTEYAN teknik destek sağlamamaktadır. Ancak talep edilmesi durumunda gelen saldırılara ait log kayıtlarının verilmesi, IP adresinin kapatılması ve IP adresinin geçici olarak yurt dışı erişiminin engellenmesi sağlanmaktadır.
● Yönetilen sunucu paketlerinde sadece cPanel firmasının desteklediği modül ve eklentiler teknik destek ekibi tarafından kurulabilmektedir.
13. BARINDIRMA KULLANIMLARI İÇİN LİMİTLENDİRMELER
Sunucu Barındırma İnternet Erişimi : Tek bir sunucu için alınan sunucu barındırma hizmetinde internet erişimi ile ilgili kısıtlamalar;
● Kotalı olarak alınan internet erişimi her bir sunucu için paylaşımsız şekilde tanımlanmaktadır. Bu hizmeti kullanan Müşteriler aynı ağ üzerinde farklı sunucular barındırmazlar.
● Kotalı olarak alınan internet erişiminde trafik kullanımı gelen ve giden (Upload/Download) internet bağlantısının toplamı üzerinden hesap edilmektedir. Kotanın aşımı durumunda her 1 Gigabyte aşım için KAPTEYAN’ın belirleyeceği fiyat üzerinden trafik aşım ücreti ödenir. Bu aşım ücretleri hizmetin fatura döneminden farklı olarak her ayın ilk günü fatura edilecektir.
● Adil kullanım kotasına sahip internet erişiminde gelen ve giden internet bağlantısının toplamının adil kullanım kotasına ulaşması ile bundan sonra yapılacak trafik aşımlarında, trafik aşım ücreti ödenmez, ancak internet erişimi bir sonraki ayın ilk gününe kadar 10 Mbps hızına limitlenir.
● Adil kullanım kotası olmaksızın verilen internet erişiminde internet erişim hızı, performans ve anlık ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak satın alınmış hıza limitlendirilmemektedir. Bu konuda limit son 48 saat içerisinde 144 dakika satın alınan erişim hızının üzerinde kullanım gerçekleştirilirse internet erişimi gerek görülürse satın alınan hız oranında limitlendirilir.
● Verilen hizmetin limitler dahilinde kullanılmasında sorumluluk müşteriye aittir.
14. BARINDIRMA KULLANIMLARI İÇİN YEDEKLEME VE VERİ KAYBI
Barındırma hizmetinde kullanılan sunucuların yönetim sorumluluğu müşterimizdedir. Bu nedenle bu hizmete ilişkin herhangi bir yedek alma sorumluluğu KAPTEYAN’a ait değildir. Barındırma hizmeti alan Müşterilerimizde sunucularda oluşabilecek donanımsal arızalardan, yaşanacak veri kayıplarında da KAPTEYAN sorumlu tutulamaz. Müşteriler sunucularında yedek yapılandırması ile ilgili göndereceği destek talebi üzerinden yardım alabilir. Bu yapılandırma sonrasında yedekleme sisteminin çalışır durumda olduğunu, alınan yedeklerin doğru bir biçimde alınıp alınmadığı yine müşteri kontrol etmek zorundadır.
15. BARINDIRMA KULLANIMLARI İÇİN TEKNİK DESTEK ŞARTLARI
Teknik destek talepleri sadece otomasyon sisteminden kabul edilmektedir ve buradan kayıt altına alınmaktadır. Teknik destek taleplerine cevaplar da yine aynı şekilde otomasyon sistemine gönderilmiş destek taleplerine cevap olarak iletilir. Telefon üzerinden teknik destek kesinlikle verilmemektedir. Destek talebi gönderen müşterilerimiz, telefon ile iletişime geçip destek talepleri hakkında ekibimize konunun acil olduğunu iletebilir veya destek talebinin durumu hakkında bilgi alabilir. Problemin çözümü, detayı ve bilgilendirmesi yine gönderilen destek talebi üzerinden yapılmaktadır. KAPTEYAN, müşterilerine sadece kendi işi ile alakalı konularda destek verebilir. Yönetici şifresi müşteriye ait olduğundan dolayı sunucuların yönetimi KAPTEYAN tarafından yapılmamaktadır. KAPTEYAN’ın müşteriye vereceği teknik destek içeriği aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. Belirtilen maddelerin içerdiği teknik destek kapsamı dışındaki talepler, servis seviyesi anlaşması yapılarak yerine getirilir.
● Sunucu barındırma hizmetlerin de barındırılan sunucuların kurulumu KVM Over IP cihazları ile müşteri tarafından yapılmaktadır. Müşteri talep ederse yılda 1 defa ücretsiz olarak işletim sistemi kurulumu KAPTEYAN tarafından yapılır.
● İşletim sistemi üzerine KAPTEYAN’dan satın alınmış kontrol paneli yazılımlarının kurulumları ücretsiz olarak yapılır.
● KAPTEYAN’dan satın alınmış kontrol paneli yazılımları kullanımı müşteri tarafından sağlanırken, bu panellerde oluşabilecek arızalarla ilgili destek KAPTEYAN tarafından verilecektir. Kontrol paneli yazılımlarının kullanımına ilişkin destek KAPTEYAN tarafından verilmemektedir.
● İşletim sistemlerinde oluşabilecek arızalar ile ilgili sorumluluk müşteriye ait olup, bu arızalardan dolayı müşterinin sunucuya uzaktan erişebilmesini sağlamak için gerekli işlemler KAPTEYAN görevli personeli tarafından sağlanmaktadır. (KVM Over IP, Konsol erişimi gibi) Oluşan sorunları gidermek yine müşteri tarafından yapılmalıdır. Talep edilmesi durumunda çeşitli işletim sistemlerinde rescue (kurtarma) modun da işletim sistemleri yeniden başlatılabilir.
● Sunucularda veya diğer internete bağlı ekipmanlarda internet erişimi ile ilgili yaşanan problemlerde teknik destek KAPTEYAN tarafından sağlanır. Ancak internet erişim kesintisi; sunucu üzerindeki işletim sistemi, çalışan uygulamalar ve/veya kullanıcı hatalarından kaynaklı ise çözümün mümkün olabildiği durumlarda talep edilmesi halinde KAPTEYAN teknik personeli tarafından teknik destek sağlanacaktır.
● Sunucunuza gelen internet saldırıları ile ilgili saldırının tipine göre KAPTEYAN ücretli olarak Firewall hizmeti sunmaktadır. Bu hizmetin teknik detayları İnternet sitemizde yer alır. Eğer bir Firewall hizmetiniz yok ise saldırının engellenmesine ilişkin KAPTEYAN, Müşteriye teknik destek sağlamamaktadır. Ancak talep edilmesi durumunda gelen saldırılara ait log kayıtlarının verilmesi, IP adresinin kapatılması ve IP adresinin geçici olarak yurt dışı erişiminin engellenmesi sağlanmaktadır..
16. BARINDIRMA KULLANIMLARI İÇİN GÖNDERİLECEK SUNUCU VE DİĞER EKİPMANLAR
Veri merkezine gönderilecek sunucu ve diğer ekipmanlar ile ilgili kısıtlamalar ve kurallar;
● Veri merkezine gönderilen her türlü ekipman ve sunucunun taşınmasında kullanılan boş kolilerin sorumluluğu KAPTEYAN‘a ait değildir. Koli veya buna benzer gönderilen ekipmanın taşınmasında kullanılacak tüm bileşenleri KAPTEYAN saklamaz, aksi söylenmediği sürece geri müşteriye göndermez.
● Standartların dışında, kabinet montaj ekipmanı olmayan cihazların kabine yerleştirilmesi, yan kapağı veya egzoz fanı olmayan Tower sunucuların veri merkezine konumlandırılması, yangın tehlikesine sebebiyet verecek şekilde birleştirilmiş buna benzer tüm ekipmanların veri merkezinde barındırılmasına izin verilmemektedir.
● Kabinet montaj ekipmanı olmayan cihazların kabine yerleştirilmesi bölme rafları kullanılarak yapılabilmektedir. Bu nedenle kabinet montaj ekipmanı olmadan veri merkezine gönderilmiş sunucuların devreye alınmasında harcanacak 1U ek yer için ve kullanılan kabinet bölme rafı için Müşteri’den ücret alınacaktır.
● Veri merkezi içerisinde enerji dağıtım prizleri (PDU’lar) DIN 49441 girişli fişler ile verilmektedir. Gönderilen sunucular DIN 49441 girişli fiş ile gönderilmelidir. Power kablosu DIN 49441 olmayan cihazlarda KAPTEYAN tarafından kablo ücret karşılığında tedarik edilebilir. Farklı fazlardan gelen enerji ile beslenen PDU’lar topraklama hattına direk bağlı olup, topraklama hattının ölçümü KAPTEYAN ve KAPTEYAN‘a enerji konusunda servis veren firmalar tarafından periyodik aralıklarla ölçülmektedir.
● Veri merkezi içerisinde her bir kabinet için çift PDU, toplamda 4x16 Amper (64 Amper) enerji sağlanmaktadır. Parallel ve yedekli çalışan Online UPS cihazlarından sağlanan enerji 230V gücünde kabinetlere verilir. Yapılan bu planlamaya göre her 1U alan için 1.5 Amper enerji verilmektedir. Bunun üzerinde yapılan kullanımlar için KAPTEYAN Müşteri’ye PDU’da oluşturduğu yük için standart enerji ücretlerinden farklı olarak ek ücret talep edebilir.
● Veri merkezi içerisinde iklimlendirme her bir kabinet için N+1 yedekli olacak şekilde 6kW olarak planlanmıştır. Kabinet içerisindeki MÜŞTERİ sunucularının standartlardan farklı bir sıcaklık oluşturması ve/veya kullanılan cihazların doğru soğutulmamasından kaynaklı sıcaklıktan dolayı bu tür ekipmanlar ve sunuculardan KAPTEYAN, standart liste fiyatları dışında ek ücret talep edebilir.
17. BARINDIRMA KULLANIMLARI İÇİN IP ADRESLERİNİN KULLANIMI VE DAĞITIMI
Tüm barındırma hizmeti alan Müşteri’ler için IP adreslerinin kullanımı ve dağıtımı ile ilgili kurallar;
● Tek sunucu barındırma hizmetinde İP Adresi dağıtımı her bir fiziksel sunucu için /26 subnet olarak planlanır. Buda gateway, broadcast ve network İP adresleri dahil olmak üzere 64 adet İP adresine eşittir.
● Toplu halde sunucu barındıran Müşteri’ler İP taleplerini mevcut sunucu sayısı göz önünde bulundurularak toplu halde tek bir subnet ile alabilirler. Bu İP adreslerinin subnet değerlerinin büyütülmesinin mümkün olduğu hallerde /26, /25, /24 ve üzeri şeklinde IP tahsis edilebilir.
18. ALAN ADI KULLANIM ŞARTLARI
Müşteriler, gerek KAPTEYAN’ın, gerek Yetkili Kayıt Operatörü’nün koymuş olduğu kurallar ile bağlı olduğunu kabul etmektedir. Müşteri, BTK’nın (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumun’un) ve Erişim Sağlayıcıları Birliği’nin düzenleyici işlemlerine, ICANN - İnternet Tahsisli Sayılar ve İsimler Kurumu (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) ve/veya ICANN tarafından seçilmiş Kayıt Yetkilisi tarafından belirlenen kayıt ve şartlar ve ilgili mevzuata, WIPO ( Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı Örgütü) nezdinde yapılan/yapılacak şikayetler ve bu şikayetler sonucu verilen hakem/hakem heyeti kararlarına uymayı taahhüt etmekle birlikte, bunlara ilişkin olarak ve KAPTEYAN tarafından zaman zaman yayınlanacak bütün kayıt kuralları ve politikalarına uyabilmek için bu sözleşmede değişiklik yapabileceğini kabul etmektedir.
Müşteri; çalıntı kredi kartı ile yapılan alış veriş bakımından çalıntı kredi kartı ile yapılan alış veriş tek bir alışveriş olsa dahi KAPTEYAN’ın etkin bir ödemeyi sağlamak için takip edeceği çareler arasında, ve bu önlemlerle sınırlı olmamak üzere, Müşteri hesabına kayıtlı olan veya süresi uzatılmış olan bütün alan adları ve almış olduğunuz sair hizmetlerin herhangi bir bildirim olmaksızın derhal iptal edilebileceğini, durdurulabileceğini, herhangi bir zarar ziyan tazmin mükellefiyeti doğurmaksızın müşteri kaydı da dahil olmak üzere alınan tüm hizmet ve mal kalemlerinin bedeli ne olursa olsun iptal edilebileceğini, son verilebileceğini, durdurulabileceğini kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
Müşteri, .tr alan adları hariç üzerine kayıtlı her bir alan adı için, kayıt esnasında vermiş olduğu bilgilerin, Whois Gizleme Hizmeti almadığı durumlarda ICANN Politikası gereğince, belirlenmiş olan Whois dizininde halka açık olarak yer alacağını ve ICANN sözleşmesinde belirlenen şekilde bütün olarak ticari amaçla kullanılabileceğini, bir katalogda yer alabileceğini, satılabileceğini kabul etmektedir.
Müşteri, .tr alan adı için, kayıt esnasında vermiş olduğu bilgilerin, Whois Gizleme Hizmeti almadığı durumlarda ilgili mevzuat ve BTK Politikaları gereğince, belirlenmiş olan Whois dizininde halka açık olarak yer alacağını ve mevzuatlarda belirlenen şekilde bütün olarak ticari amaçla kullanılabileceğini, bir katalogda yer alabileceğini, satılabileceğini kabul etmektedir.
Alan Adı Süre Uzatmaları : Bir alan adı müşteriye tahsis edildiği zaman - müşteri adına kayıt olduğu zaman adı geçen alan adı bakımından süre uzatımı yalnız ve ancak iki şekilde olabilir. Bunlardan ilki müşterinin otomatik ödeme talimatı verdiği diğeri de müşterinin kendiliğinden müşteri panelinden alan adının süresini uzattığı durumlardır. Bunun dışındaki haller için kapteyan.com.tr alan adı süre uzatımı bakımından müşteriye herhangi bir taahhütte bulunamaz.
Domain işlemleri, uluslararası düzeyde organize olmuş İnternet Tahsisli Sayılar ve İsimler Kurumu – ICANN tarafından belirlenen prosedürler çerçevesinde yürütülmektedir.
Bu prosedürler ilgili otorite tarafından belirlenmiş, dünya çapında geçerliği olan, değiştirilemeyen kurallardır ve tüm domain uzantıları için bağlayıcılık arz etmektedirler.
Domainler, kayıt sürelerinin bitimini takiben tüm yönetim haklarını kaybederler. Kayıt süresi dolan domainler üzerinde kontak bilgisi düzenleme, dns değişikliği gibi domainler için hayati öneme sahip hiçbir moderasyon YÜRÜTÜLEMEZ. Böyle bir durumla karşılaşmamak için en ideal olan domaini süre bitiminden önce uzatmaktır.
Domainlerin hak sahipliğinin tamamen kaybolması ise 80 günlük sürecin sonunda gerçekleşmektedir.
Kayıt süresi dolan ve ilgili prosedürler çerçevesinde geri alma işlemi başlatılmamış bir domain üzerindeki sahipliğin kaybolması ve ilgili domainin boşa düşmesi durumunda domain, uzantı politikasına uygun olarak herhangi bir kullanıcı tarafından yeniden kaydettirilebilir.
Active Status (Aktif) : Domain kayıtlıdır ve herhangi bir düşme aşamasına girmemiştir. Bu sürecin herhangi bir anında domain sahibi, domainin süresini normal fiyatlandırma üzerinden uzatabilir. Domain ile ilgili tüm yönetim işlemlerini gerçekleştirebilir.
On-Hold Status (Beklemede) : Bu sürece girmiş domainlerin whois sorgusu sonucunda görüntülenebilen status ekranında "registrar-hold" ibaresi yer alır. Domainler, kayıt sürelerinin dolması ile birlikte ilk olarak on-hold durumuna geçer. kapteyan.com.tr on-hold durumuna geçmiş com / net / info uzantılı domainler için müşterilerine ilk 5 gün için ek yenileme süresi vermektedir. 5 günlük bu süreçte, müşteriler domainlerini normal fiyatlandırma üzerinden uzatabilirler. KAPTEYAN’ın müşterileri için tanımladığı süre bitimini takip eden ilk 5 günlük süreçte de uzatma işlemi yapılmaz ise bu süreci takip eden ilk 40 gün için ilgili uzantılarda yenileme ücreti asıl kayıtçı firmanın belirleyeceği yenileme ücreti geçerli olacaktır.. On-hold durumu toplam da 45 gün sürmektedir. (On-hold statüsü tüm uzantıları kapsamaz.)
Redemption Period (Kurtarmak için son şans) : Bu periyot, on-hold durumunun sona ermesi ile beraber domain sahibine, domaini uzatması için son şans tanımak adına ICANN tarafından oluşturulmuş periyottur. Bu dönemde domain sahibi, domaini uzatmak için “restore + renew” ücretlendirmesine tabidir. Bu periyot toplamda 30 gün sürmektedir.
Pending Delete (Silinmeyi bekliyor) : Redemption döneminden sonra başlayan 5 günlük periyottur. Bu dönemde domain sahibinin domaini geri alma hakkı yoktur. Süreç sonunda domain tamamen silinir ve yeni kayıt için uygun hale gelir.
Yukarıdaki süreçlerde de belirtildiği üzere bir domain*, kaydı yenilenmediği takdirde 80 gün içerisinde yeniden kaydedilebilir konuma geçer.
*Domain uzantısına göre boşa düşme süresi, yenileme ve restore ücretleri değişiklik göstermektedir. Süreçler hakkında daha detaylı bilgi almak için, http://www.icann.org/en/registrars/eddp.htm adresini inceleyebilirsiniz.
Uyarı ve Hatırlatmalar : kapteyan.com.tr domain sürenizin dolması ve uzatma siparişinizi geçmeniz hususunda sisteme kayıtlı üyeliğinizde yer alan mail adresinize mail gönderildiği gibi, sizlere verilen kullanıcı adı ve şifre ile panelinizden süresi bitmek üzere olan domainlerinizi takip edebilmenize ve uzatma işlemi yapabilmenize olanak tanır.
Her ne koşulda olursa olsun süresi geçirilen domainlerle ilgili firmamız gerekli alt yapıyı oluşturduğundan, domain süresi uzatmama ya da kaçırma gibi hususlarda sorumluluk kabul etmemektedir.
Süresi biten alan adlarının geri alımı hakkındaki politikalar için RNAP ziyaret edin.
.TR Alan Adı
Alan Adı Başvurusu : Müşteriler (Alan Adı Sahibi), kapteyan.com.tr İnternet sitesinde yer alan başvuru formunu doldurmak suretiyle başvuruda bulunurlar. Başvuru sahipleri ilgili mevzuatın 17. maddesinin d bendi gereği başvuru yaparken tam ve doğru bilgiler girmeyi beyan ve taahhüt eder. Başvuru formunun tam ve doğru olarak doldurulmaması halinde alan adı başvurusu kabul edilmez. KAPTEYAN alan adı başvuru talebinin alınması sonrasında TRABİS üzerinden işlemleri gerçekleştirecektir.
Alan Adı Tahsisi : Alan adı tahsisleri belgeli veya belgesiz olarak iki yöntemle yapılır. KAPTEYAN, ikinci yöntem olan belgesiz alan adı tahsisi yöntemini kullanmaktadır. Belgesiz alan adı tahsisi “ilk gelen ilk alır” kuralının geçerli olduğu tahsislerdir. İlk gelenin tespitinde, alan adı başvurusunun KAPTEYAN’a ulaştığı ve KAPTEYAN’ın da TRABİS’e gönderdiği / ulaştığı zaman kaydı esas alınır.
● Müşteriler (Alan Adı Sahibi), başvuru sırasında, üçüncü kişilerin haklarını ihlal etmeyeceklerini, alan adını hukuka aykırı bir şekilde kullanmayacaklarını ve iptal veya feragat durumunda bu işlemlerin kendi lehlerine bir hak doğurmayacağını kabul ettiklerini beyan ve taahhüt ederler.
● Alan adı bir defada en az bir en fazla beş yıl süre için tahsis edilir
Yenileme : KAPTEYAN, alan adının tahsis süresinin bitmesine asgari üç ay kala alan adı sahibini asgari elektronik posta yoluyla bilgilendirir ve alan adı sahibinden yenileme işlemini gerçekleştirmesini talep eder.
● Sahip olduğu alan adının tahsisini yenilemek isteyen kişi, KAPTEYAN müşteri panelinde oluşmuş faturasını öder. Ödeme sonrası yenileme işlemini KAPTEYAN TRABİS sistemin de işlem yaparak gerçekleştirir.
● Tahsis süresinin sonuna kadar yenileme işlemi tamamlanmayan alan adının kullanımı iki ay süre ile durdurulur. Bu süre içinde alan adı sahibinin başvurusu üzerine alan adı tahsis işlemi yenilenir. Aksi halde alan adı yeniden tahsise açılır.
Feragat : Kendisine tahsisli alan adını tahsis süresi bitmeden kullanmaya son vermek isteyen alan adı sahibi, alan adından feragat edebilir.
● Müşteri (Alan Adı Sahibi), KAPTEYAN müşteri panelinden destek bildirimi göndererek feragat talebini iletir. Bildirim KAPTEYAN tarafından değerlendirilir ve TRABİS üzerinden gerekli işlemi yapar. Destek talebi göndermeyen müşteriler alan adları ile ilgili feragat talebinde bulunamazlar.
● Alan adından feragat edilmesi halinde ücret iade edilmez.
● Feragat edilen alan adının yeniden tahsise açılmasına ilişkin hususlar BTK tarafından düzenlenir.
İptal : Alan adı tahsisi aşağıda belirtilen durumlarda alan adı sahibi KAPTEYAN’ı bilgilendirilerek TRABİS vasıtasıyla iptal edilir:
● Alan adı sahibinin verdiği bilgilerin tam ve/veya doğru olmadığının tespit edilmesi,
● Alan adının tahsise kapalı adlar listesine alınması,
● Alan adı tahsisinin iptali ile ilgili UÇHS tarafından Kuruma iletilen hakem ya da hakem heyeti kararının
bulunması ve kararın uygulanması için BTK tarafından belirlenen gerekli şartların mevcut olması,
● Alan adı tahsisinin iptaline yönelik bir mahkeme kararının bulunması.
Yeniden Tahsis : Yenileme için belirtilen sürenin sonunda yenileme için bir talep gelmemesi halinde ilgili alan adı yeniden tahsise açılır ve bu alan adının tahsise açıldığı bilgisi Kurumun İnternet sitesinde yayımlanır. Ancak yeniden tahsise açılan bu alan adları için bir ay süre ile başvuru talebi alınmaz.
● Alan adının tahsise kapalı veya tahsisi kısıtlı adlar listesine alınma gerekçesi dışında başka bir gerekçeyle iptal edilmesi ve sahibinin alan adından feragat etmesi gibi durumlarda ilgili alan adı yeniden tahsise açılır ve bu alan adının tahsise açıldığı bilgisi Kurumun İnternet sitesinde yayımlanır. Ancak yeniden tahsise açılan alan adları için iki ay süre ile başvuru talebi alınmaz.
Satış ve Devir : Alan adları satılabilir veya devredilebilir.
● Müşteri (Alan Adı Sahibi), satış veya devir işleminin gerçekleşmesi için KAPTEYAN müşteri panelinden destek bildirimi göndermesi gerekir. KAPTEYAN, TRABİS üzerinden gerekli işlemleri tamamlaması halinde alan adının satışı veya devir işlemi doğrultusunda ilgili alan adı sahibi değişikliği gerçekleştirilir.
● Gerçek kişilerin ölüm, gaiplik, gaiplik karinesi gibi durumlarında alan adı yasal mirasçılara devredilebilir.
● Satılan veya devredilen alan adının kullanım süresi değişmez.
İnternet Alan Adı Başvurusu (.tr)
İnternet Alan Adı başvuruları kapteyan.com.tr sayfasında yer alan elektronik başvuru formunun başvuru sahibi tarafından doldurulması suretiyle yapılır. kapteyan.com.tr elektronik başvuru formunun başvuru sahibinden alınması sırasında;
● Başvuru sahibi tam ve doğru bilgiler vereceğini, bu bilgilerde meydana gelebilecek değişiklikleri derhal bildireceğini,
● Üçüncü kişilerin haklarını ihlal etmeyeceğini,
● İnternet Alan Adını hukuka aykırı bir şekilde kullanmayacağını,
● İnternet Alan Adına ilişkin bir alternatif uyuşmazlık çözüm sürecinin başlaması durumunda buna katılacağını,
● Kayıtçı Kuruluşlar arası zorunlu transfer hallerinde bilgilendirilmesini müteakip gereken işlemleri yapacağını,
● Yönetmelikte ve ilgili mevzuatta geçen iptal hallerinde İnternet Alan Adının iptal edileceğini,
● İptal veya feragat durumunda bu işlemlerin İnternet Alan Adı Sahipleri lehine bir hak doğurmayacağını,
● Başvuru esnasında bildirdiği e-posta adresine yapılan bildirimlerin kendisine yapıldığını,
● Türkiye Cumhuriyeti mevzuatına uyacağını,
kabul, beyan ve taahhüt eder.
İnternet Alan Adı Sahiplerinin Hakları (.tr)
● Alan adını tahsis süresi boyunca kullanma,
● Alan adı tahsisini yenileme,
● Alan adından feragat etme,
● Hizmet aldığı KK’yı değiştirme
haklarına sahiptir.
İnternet Alan Adı Sahiplerinin Yükümlülükleri (.tr)
● İlgili mevzuata uymakla,
● KK’ya tam ve doğru bilgiler vermekle; bu bilgilerde meydana gelen değişiklikleri derhal hizmet aldığı KK’ya bildirmekle,
● Üçüncü kişilerin haklarını ihlal etmemekle,
● Kayıtçı Kuruluşlar arası zorunlu transfer hallerinde bilgilendirilmesini müteakip gereken işlemleri yapmakla
yükümlüdür.
19. TAŞIMA HİZMETİ KULLANIM ŞARTLARI
KAPTEYAN Sorumlulukları : KAPTEYAN, müşterinin farklı lokasyonda kullandığı internet site/sitelerini panel gözetmeksizin cPanel kontrol paneli ile sunduğu hizmetlerine taşınmasını taahhüt eder.
● KAPTEYAN, windows altyapısı kullanan internet sitelerine destek sağlamadığından bu alt yapıyı kullanan (Asp - Aspx) internet sitelerinin taşıma işlemleri, taşıma hizmeti kapsamı dışındadır.
● Taşıma hizmeti 10 adet web sitesine kadar ücretsiz olarak yapılmaktadır.
● 10 adet üzerindeki site/sitelerin taşıma işlemi KAPTEYAN’ın belirlemiş olduğu fiyat politikası ile ücretli yapılmaktadır.
● Taşıma işlemleri, KAPTEYAN’ın belirleyeceği randevu sistemine göre ödeme sonrası ve MÜŞTERİ onayı ile başlayacaktır.
● Taşıma süresi için kesin bir zaman aralığı belirtilmemektedir. Bu durum taşınacak verinin adeti-boyutu ve karşı sunucunun hız durumuna göre değişkenlik göstermektedir.
● KAPTEYAN, taşıma işlemi esnasında karşı taraf ile ilgili oluşabilecek veri kayıplarından sorumlu tutulamaz.
● KAPTEYAN, mevcut site/sitelerin bulunduğu veri merkezi / firma yada şahıslarla iletişimde bulunamaz. Ancak veri sahibinin teknik işlemlerden anlamadığı durumlarda müşterinin teknik işlerini takip eden personelden bilgi alabilir.
● Taşıma işlemi FTP üzerindeki dosyaları ve bu dosyalara bağlı veri tabanlarını kapsar. Hizmet içerisinde çalışan e-postaları kapsamamaktadır. (E-postalar sunucu içerisinde farklı servis ve algoritmalarda tutulmaktadır bu nedenle taşıma kapsamı içerisinde değildir.)
● Taşıma işlemi sonrasında oluşabilecek yazılımsal hataların giderilmesi MÜŞTERİ sorumluluğundadır. KAPTEYAN destek ekibi, destek prosedürü kapsamında sunucu kaynaklı hataların giderilebilmesi için destek verir.
● KAPTEYAN taşıma işlemi öncesinde ve sonrasında taşınacak site / sitelerin işlem aksiyonlarını müşteriye bildirmekle yükümlüdür.
● Taşıma işlem akışı sadece KAPTEYAN teknik destek paneli üzerinden gerçekleştirilmekte olup müşterilere anlık bilgiler de yine bu panel üzerinden sağlanmaktadır.
● Taşıma işlemleri KAPTEYAN dışındaki firma ya da veri merkezleri üzerindeki veriler için yapılacaktır. KAPTEYAN sunucularında çalışan web siteleri için taşıma işlemleri yapılmayacaktır.
Müşterinin Sorumlulukları : MÜŞTERİ, taşıması yapılacak hizmetin (FTP, Kontrol Panel ve Veri Tabanı v.b sunucu erişim) bilgilerini vermekle yükümlüdür.
● Taşıma esnasında oluşabilecek karşı taraf ile ilgili her türlü problemlerde destek alma ve iletişim kurma işlemleri MÜŞTERİ tarafına aittir.
● MÜŞTERİ, taşıma işlemi sonrası taşınan bütün verileri / internet sitelerini kontrol etmekle yükümlü olup taşıma işlemi yapan KAPTEYAN teknik destek personeline bilgi vermelidir.
● MÜŞTERİ, taşınan site / sitelerin taşıma sonrası çalışabilmesi için isim sunucularını yönlendirmelidir. Bu işlem KAPTEYAN dışında farklı bir lokasyonda ki firmada gerçekleştiğinden KAPTEYAN tarafında yapılmamaktadır.
● Taşıma işlemi esnasında karşı sunucunun erişilemez olması, bilgilerinin yanlış olması ve isim sunucuların yönlendirilmesi gibi işlemlerin gerçekleştirilebilmesi için müşterilerin aktif olması önerilir.
● Taşıma hizmeti satın alan MÜŞTERİ, Taşıma Hizmet Talep Formunu doldurup KAPTEYAN teknik destek personeline bildirmekle yükümlüdür.